Förslag på krav för att stoppa Veolias varsel! 

Våra krav är enkla
Ingen ska sägas upp eller tvingas ner i tjänst. Alla varsel ska dras tillbaka och nedläggningen av Kristianstad åkstation stoppas.

Vi ger facket en chans! 
Vi ger facken en chans att ta upp våra krav och varsla om stridsåtgärder. Vi vill ha en garanti från både SEKO och ST att kraven kommer att drivas via en strejk. Inga kompromisser, kraven ska tillgodoses innan SEKO på STs strejk avblåses.
Garantin ska meddelas alla anställda skriftligt senast den 20e april.

Utöver detta kommer vi att behöva ha möten på alla åkstationer och planera kring strejken mer exakt men vi tar en sak i taget. Först kraven. 

Annonser
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

69 kommentarer till Förslag på krav för att stoppa Veolias varsel! 

  1. Lokf Cr skriver:

    Jag är med till 100%. Enkelt och tydligt!

    • Loranga skriver:

      Ja!!! / lokf Malmö

      • Anonym skriver:

        Vi ställer tågen och kör helt enkelt INTE förrän hela ledningen är borta, tänk er
        rusningstrafiken på morgonen, säger bara KAOS.
        Sparkas så mycket som en enda medarbetare så SKALL tågen förbli stående.
        Man kan inte arbeta under dessa premisser, där man dumpar avtalen och vi förare o.
        ombordpersonal som drar i stort sett hela lasset skall bli uppsagda.Nä ut med ledningen
        och in med kompetent personal med utbildning för detsamma.

  2. Lokis skriver:

    Kort och enkelt. Strålande!

  3. LKF1, M skriver:

    Perfekt!

  4. Brödrostssamlaren, 100% Lkf M mit dem SR skriver:

    Låter som en bra idé att säga till SEKO & ST vilka krav vi vill att de ska ställa.

  5. F skriver:

    Solklart! Jag är med! Lokförare i Malmö

  6. Christ for President skriver:

    Låter kanon!!

  7. Ner med Veolia!! skriver:

    Ja!!!! Jag är på!!!

    Lokförare Cr

  8. M. Danielsson / fortfarande tågvärd i Malmö skriver:

    Toppen! Konstruktivt…

    Enade vi stå!

    Vi är inte ensamma i denna världen med att vara missnöjda med Veolias sätt att sköta affärer och arbetsmiljö. På ett flertal ställen i USA verkar medarbetare att ha tröttnat. Länk;
    http://www.bizjournals.com/boston/news/2013/10/08/veolia-school-bus-strike.html?page=all

    Annars har jag kopierat in texten här för den som är intresserad

    ”Boston city officials have expressed surprise and shock at the ”illegal work action” staged by city school bus drivers this morning — but if they’d looked at the recent labor track record of Veolia Transportation, the contract bus operator that took over the city’s busing this year, they might have caught a hint.
    Today’s strike is at least the third so far this year by drivers on Veolia-run transit systems, worldwide.
    In June, buses in South Los Angeles and Hollywood, Calif., came screeching and hissing to a halt on a little more than half the routes served by the DASH service, operated by Veolia.
    In Finland in May, some 400 bus drivers walked off the job to protest a new shift system and the company’s personnel management record.
    In Boston, some 700 school bus drivers represented by the United Steelworkers Local 8751 are frustrated by how they’ve been treated since Veolia took over the city’s busing contract earlier this year, according to a union spokesman cited in a Boston Globe report. Officials cited grievances including refusal to bargain with the union, unilateral changes to contract terms and conditions, and refusal to abide by the grievance and arbitration process, according to the Globe.
    Last year, bus drivers in Tempe, Ariz., and Pensacola, Fla., staged strikes against Veolia. Strikes that occurred in those systems this year were against successor firms that now have those contracts.
    According to the Globe, one union official was stationed at a Readville bus yard implored drivers to go back to work. ”We have to do it legally,” Local president Dumond Louis reportedly said. The United Steelworkers reportedly released a statement Tuesday afternoon calling on rank-and-file members to return to work.
    To be fair, Veolia Transportation is a big company. Owned by Veolia Environnement SA and the French financial organization Caisse des Depots under their 2011 joint venture, Veolia Transdev, it operates 200 transportation contracts, according to its website – and touts itself as ”the largest private provider of multiple modes of transportation in North America.” The Finland strikers were employed by Veolia Transdev, a spokeswoman for Veolia Transportation said.
    Mayor Thomas Menino’s office issued a statement saying the city is pursuing legal action against the union, including filing for an injunction. It’s exploring disciplinary action against drivers and assessing how many students will need emergency transportation this afternoon.
    A Veolia spokeswoman declined to comment.
    Update: A Boston Public Schools spokesman issued a statement, Wednesday: “After an extensive bidding process that generated numerous applications from transportation companies across the world, Boston Public Schools and the city of Boston believed Veolia’s proposal was the most advantageous. We demanded significant improvements to on-time service and safety and Veolia not only had a favorable plan of action but also has a strong track record around the world. It is not unusual for a company this large, with so many services offered around the world, to have issues occasionally. We remain confident that Veolia, the largest private transportation provider in the US, is the best fit for our complex system and will continue to provide excellent transportation for this city’s students.”
    Correction: An earlier version of this story put the wrong date on a strike that occurred against Veolia in Tempe, Ariz. That strike occurred in 2012.”

  9. Anonym skriver:

    Kanon, det är precis det här som behövs, att vi ställer enkla & tydliga krav som alla kan backa upp!

    Veolia och länstrafikbolagen har förstått det helt fel.

    Glöm aldrig att det är vi som är kärnan i verksamheten
    När kontoren står tomma – fortsätter tågen rulla
    När tågen saknar personal – kommer tågen stå stilla

    Det är inte vi som är beroende av Veolia – det är Veolia som är beroende av oss!
    Det är inte vi som är beroende av järnvägen – järnvägen är beroende av oss!

    Vår kompetens och vilja att ta ansvar är ovärderlig!

    I slutändan är det vi som sitter med trumf på hand, frågan är bara:
    Vill Veolia med huvudman verkligen att vi spelar ut våra kort? Det kommer bli dyrt för dem….

  10. Ö skriver:

    Skitbra skrivit! Jag är med!

    Tågvärd Hb

  11. Tågvärd CK skriver:

    Jag är på!!!

  12. Tågvärden_1 skriver:

    Klart och tydligt..!! Yes!

  13. El Che/Lkf Ck skriver:

    Kraven är enkla och precisa, låter kanonbra! Självklart är jag med! Tillsammans, och bara tillsammans, är vi starka. Den/de som startade upp denna blogg är en hjälte/hjältar. TACK!
    ”Anonym”: du har så rätt!

  14. AL Lfck skriver:

    Jag är också på! Dock ska det vara väl organiserat från alla orter med tydliga krav!
    Sen får vi tänka på att detta är inte bara för oss, detta är för framtiden, för andra delar av Sverige och för framtida/nuvarande kollegor på alla företag att vi ska ha rätt till heltid och trygghet. Inte deltid och jaga tider för att få ihop livet! Låt järnvägen leva, inte förfalla för vinstintressen!

  15. mr driver skriver:

    Man kan även fråga sig om budet Veolia lagt vid upphandlingen verkligen är realistiskt och genomförbart? Det kanske borde ogiltigförklaras.

  16. Jan Eric fält skriver:

    Hej alla
    Någon önskar ha reda på hur vi gjorde 1988 när vi strejkade,
    Vi gjorde så att SJ fick en chans att reagera, vi samlades i Stockholm ca: 400 – 600 lokförare vi hade informerat både tidningar och tv dom var på plats, vi gick från Centralstationen i uniform i en stilig demonstration fram tid Rosenbad där överlämnade representanter våra krav efter ca1timma så återvände vi hem till våra olika stationer, vi fick inget gensvar och några dagar efter så uttalade en herre vid namn Strandh tror jag det var han hette. Det hela började med missnöje om lön arbetslister, överliggandes på olika orter det var Göteborg och Hallsberg som drog i gång det hella,

  17. Jan Eric skriver:

    Ett bra förslag är att demonstrera i Hässleholm gå till Skånetrafiken kontor i uniform meddela tidningar och tv, det är Skånetrafiken som bär det största ansvaret för trafiken skall fungera i Skåne.

  18. TV skriver:

    Jag är på! Tågvärd HB

  19. Lf Cr skriver:

    Detta låter bra. Enkelt och konkret!

    LF Cr

  20. LKF skriver:

    Att CR kommer återupptas som åkstation är nog att ta sig vatten över huvudet vad det gäller krav. Jag önskar inget hellre än att CR återupptas. MEN ekonomiskt sätt är stationen överflödig. Jag försöker bara se realistiskt på det. DÄREMOT borde kravet vara att ANTINGEN återupptas CR som åkstation. Eller skall samtliga anställda i CR erbjudas likadan tjänst i Hässleholm. Och det kravet är inte förhandlingsbart! Då tänker vi realistiskt!

  21. tågvärd ck skriver:

    Jag är med !

  22. Lkf Malmö skriver:

    Vi borde göra reklam om denna bloggen, på stationerna och tågen!!! Flygblad på tågen!

  23. Konduktören skriver:

    Jag tror inte heller på det där med att ha kvar Kristianstad kvar däremot så ska personalen ha kvar sina jobb, alltså de blir erbjudna heltidstjänst i Hm. Annars så tycker jag att de andra kraven är genomförbara, varför i hellskotta ska vi behöva jobba deltid helt sjukt. Dom får väl planera scheman som är 100%. Sen ska vi inte ha så många tim anställda, en liten andel måste nog finnas men inte så mycket som nu.

  24. Anonym skriver:

    Top blogs of the day, WordPress Sverige.
    Öresundstågsbloggen på tredje plats. Ni finner Carl Bildt på femte plats.
    Finns även med på Top posts of the day, plats 7.
    Positivt att bloggen bevakas såpass hårt, vi når ut! Se länk nedan.

    http://botd.wordpress.com/?lang=sv

  25. G.apa skriver:

    Återigen. Om vi ställer krav måste de vara rimliga. Vi kan inte begära att de inte sparkar någon. Vi kan heller inte kräva att de förflyttar personal istället för att sparka. Och kan någon vara snäll att verifiera alt falsifiera huruvida det är lag på att varsel lägga per kommun som jag skrev tidigare? Någon som är mer insatt och säker. I så fall kommer vi även ifrån diskussionen om huruvida varslet bör ligga depåvis eller för hela koncernen.

    Om jag ska medverka i en strejk måste det vara något jag kan stå bakom. Arbetsgivaren har rätt att säga upp personal. Och arbetsgivaren är tvungen (??) att lägga varslet per depå. Vad jag däremot ställer mig helt bakom är resonemanget att heltidspersonal tvingas inte ner på deltid!

    Har vi krav? Eller vill vi bara visa upp en enad front? Solidaritet och en sorts maktdemonstration?

    Om det bara blir lite hipp som happ och en massa känslokrav då är det bara pinsamt. Då backar jag hellre, klassar mig själv som ”inte redo” likt nån annan skrev och litar på facket.

    • vilda strejkaren skriver:

      Varsel måste läggas kommunvis..det är arbetsförmedlingen som ska ha den informationen samt facken. Om man ska ha gemensam laslista är däremot förhandlingsbart eller så finns det redan i avtal. Man följer antingen las eller så har man bättre lokala avtal.

  26. B.röla skriver:

    Håller med föregående G.apa, Striden skall vara för att behålla personal på 100%, uppsägningar kan vi inte stoppa, Företaget outsourcar fasta tjänster för att spara pengar, det kan vi inte neka dem. Vi kan inte iheller påverka skånetrafikens beställning, så Den personal som behövs för att bemanna tågen skall finnas. Att vi ska gå ner i %-grad för att de inte orkar rita ordentliga scheman och turer, är fel, detta bör stoppas till varje pris.

  27. TVHM skriver:

    Hjältar allihopa! ! Jag är på!

  28. lokförare M skriver:

    Det är nog ingen alls som vill att något ska bli hipp som happ och jag tror inte heller att någon vill strejka för krav som dom inte kan ställa sig bakom. det är därför det är bra att diskutera och komma fram till det som passar dom flesta bäst! lite måste vi nog kompromissa eftersom vi är så väldigt många men därför är det ju bra att ha få och tydliga krav.

  29. Anonym skriver:

    Kravet vi ställer är att ingen tvingas ner på deltid, finns det skäl för varsel & uppsägningar, om det nu finns en övertalighet, ja då får vi acceptera det. Men JAG strider för våra rättigheter att vara anställda på 100%.
    Som tidigare nämnts, 10st heltidstjänster skall ICKE ersättas med 14st 75%-tjänster, vilket är ungefär vad som kommer hända om Veolia får igenom detta.
    Till en början kommer vi arbeta deltid(Veolia räknar iskallt med att vi kommer täcka upp med mertid). När det inte räcker till, ja då kan Veolia anställa fler deltidare, så får de ÄNNU fler anställda som hugger direkt på vakanser och jobbar mertid. M a o kommer kostnaden för övertid minska för AG, och vår livskvalitet sjunka dramatiskt.
    Det är inte konstigt att ett företag som bygger på att tjäna pengar tänker så, det konstiga är att länstrafikbolagen inte behandlar dessa frågorna i upphandlingsavtalet.
    Är det så att operatören inte kan ge sina anställda en chans att leva ett vettigt liv med nuvarande upphandling, då är det katastrof om upphandlingen inte ogiltigförklaras. Vi är människor vi också, vi behöver försörja oss själva och våra familjer. Jag kan förstå att många tror att vi är maskiner som klarar hur mycket som helst med tanke på det heroiska jobbet vi gör ute på tågen varje dag. Men någonstans är vi människor också, även om vi är bra mycket tuffare än genomsnittet.

    Hur ska vi tänka?
    Jo, vi måste slå BÅDE Veolia OCH länstrafikbolagen på näsan. Båda måste känna konsekvenserna av sveket mot oss som gör jobbet, som får tågen att gå.
    Väntar vi in fackförbunden, ja då kan vi räkna med att bli lurade igen. Det har de bevisat de senaste åren. Det har inte varit mycket till stridsvilja där. Dessutom motarbetar våra två fackförbund varandra i en tid där de förväntas vara allierade. SKANDAL!

    Vad kan vi göra?
    En vild strejk. Den slår hårt, om den är välregisserad. Den kommer slå riktigt, riktigt hårt. Järnvägstrafiken i hela södra Sverige kommer lamslås. Det kommer bli otroligt uppmärksammat när det väl sker. Vi måste ha tydlig information att lämna både till media och allmänhet.
    Bl.a Skånetrafiken kommer få det hett om öronen, de kommer få stå till svars för vad som sker.

    För dig G.apa, du borde läsa på intranätet, frågor och svar. Där finns den informationen du söker.

    ”Är det stationeringsort eller anställningstid man går efter, d.v.s., om en person på stationeringsort A blir uppsagd, kan den personen förflyttas till stationeringsort B, förutsatt att det finns någon där som varit anställd kortare tid?
    Svar: Det är alltid stationeringsorten man går efter när man gör en turordningslista. Varje ort är en egen ”turordningskrets”. Anställningstiden/turordningen räknas sedan inom varje ort. Svaret är alltså, nej.”

    Nu tycker jag det är hög tid att vi slutar försöka föra fram krav som kommer splittra gruppen och håller oss enbart till krav som enar gruppen.
    Som jag ser det finns bara ett krav som vi absolut måste ställa och det är det jag nämnt hela tiden, vår rätt till 100%.

    Tänkvärt: de flesta(eller alla?) av de som blivit varslade kommer erbjudas deltidsanställningar, annars kommer de inte ha personal ombord på tågen och tågen kommer bli stående.
    När ett sådant erbjudande kommer så förväntar jag mig att de flesta kommer tacka ja. Vad kan vi göra? Jo, om alla som blir erbjudna en deltidstjänst tackar ja, men samtidigt tar en veckas uppehåll mellan anställningarna, så har Veolia ett stort problem.. Tänk på det kära kollegor.

    • G.apa skriver:

      Tack för lästipset, då hoppas jag alla kan släppa den diskussionen nu.

      Såg dock en annan grej där, med tanke på ditt tips om att skriva sitt nya kontrakt en vecka fram: ”Kommer min tidigare anställningstid tillgodoräknas framöver om man får nytt kontrakt?
      Ja, då det inte kommer finnas några dagar mellan de båda kontraktens slut och början.” Tänkvärt!

      Och B.röla, så varmt jag skrattade när jag såg ditt alias var länge sen 🙂 gillas!

    • LL skriver:

      Håller med ovanstående ”Anonym” om att det absolut viktigaste vår rätt till heltid. Sen tycker jag att man borde tvinga firman att bemanna upp verksamheten med tillsvidareanställd personal fullt ut. Det är helt orimligt att man säger upp fast anställd personal, med hänvisning till ”arbetsbrist” och sedan fortsätter köpa in timanställda (i synnerhet pensionärer som sabbar arbetsmarknaden).

    • Konduktören skriver:

      Konstigt att det inte har kommit nån respons från Veolia ang denna Bloggen. Har ni hört nått från jobb?
      Tänk på en sak skriv inte på denna Bloggen med er jobbe lur jag tror att Revival är en typ av spion program som kan se att ni gör det. Använd er privata lur.

  30. Anonym skriver:

    Håller med om att det inte är realistiskt att kräva att företaget ska behålla all personal och alla depåer. Tycker inte heller att det är orimligt att det skapas vissa deltidstjänster. Kan t o m tycka att det är bra om det räddar jobben för fler. Skulle jag vara en av de som drabba så skulle jag mycket hellre ha 75% än bli arbetslös. Det orimliga är att Veolia väljer att göra det systematiskt och inte som undantag.

  31. Tuppen skriver:

    Att Kristianstad inte ska läggas ner kan vara ett för stort krav, men de anställda borde erbjudas omplacering till Hässleholm istället.

    Offrar hellre min tjänst för att så många som möjligt kan behålla sin 100% tjänst annars kommer de att ha kvar möjligheten att försöka detta igen någon gång när allting lagt sig om vi är flertalet som går på 75% eller t om 50%.

    För övrigt backar jag resten

    • LL skriver:

      Om vi kräver att de bemannar upp verksamheten med tillsvidareanställd personal på 100% så kommer alla kollegorna i Kristianstad att få jobb någonstans i verksamheten. Dessutom kommer de att få anställa ett antal av de timanställda på normala villkor. Dock kommer några timanställda bli utan jobb med detta upplägg, men jag tycker att det är den vägen vi måste gå. Alla ska ha rätt till 100% tjänst på normala villkor.

  32. Lokis skriver:

    Men om vi kör kravet att alla varsel ska dras tillbaka. Om de sen har ett par stycken som faktiskt är riktig arbetsbrist så kan de varsla igen om det i ett riktigt varsel. De har lagt ett orimligt varsel. Vi säger gör om och gör rätt.
    Sen kanske vi får släppa Kristianstad så länge folk får jobb i hm.

  33. El Che/Lkf Ck skriver:

    Jag är på oavsett, men jag tycker det är tur – faktiskt – att varslet nu blev sådant att det berör så många av oss och inte bara några få som skulle bli uppsagda. Den här bloggen skulle inte finnas annars, kämparglöden, ilskan, solidariteten. Tror inte den skulle finnas.Själv tycker jag det värsta budet var det att Cr skulle läggas ner och alla underbara och kompetenta kollegor bara skulle slängas ut. Problemet är vinstintresset och att det alltid finns några redan rika som får ytterligare mer pengar då vi förlorar våra. Visst fan behövs vi! Det körs väl inte färre tåg? Och tanken är ju att tågåkandet ska öka. Det har ju anställts ny personal hela tiden. Timanställning är ett jävla slavkontrakt! Och inte ska det bara vara EN tågvärd på en trippel. Det är bedrövligt! Ser hur de går här nu och räknar och räknar passagerare samtidigt som de ska göra sitt vanliga jobb. Det räcker att nån frågar nåt så har man tappat räkningen. Oavsett realistiskt eller inte – jag kämpar för oss alla!

  34. Lokf Hb skriver:

    Jag tror inte att vi kan förhindra varken nedläggning av Cr eller att Veolia säger upp medarbetare pga övertalighet. Däremot ska inte fast anställda tvingas ner på deltid. Jag har dock fått uppfattningen att en del av oss känner att man arbetar för mycket och faktiskt hellre skulle ha en deltidsanställning. Detta känns ju som ett ypperligt tillfälle att få igenom en sådan önskan. Vi kan kräva att Veolia drar tillbaka sitt varsel och sedan ger medarbetare deltid efter önskemål. Därefter kan de lägga ett rimligt varsel som helt och hållet bygger på övertalighet, utan något syfte att återanställa på deltid. Eller är det fel sätt att tänka? Personligen hör jag till en av de som förmodligen får lämna företaget i vilket fall men jag är beredd att kämpa för er som blir kvar, samt för branschen i stort.

    • Anonym skriver:

      Deltidsanställning skall vara frivillig,och det skall vara medarbetaren som bestämmer det själv , INTE veolias ledning.

      • Anonym skriver:

        Deltidslön hade passat bättre till våra enhetschefer som röker bort 20 minuter i timmen.

      • Lokf Hb skriver:

        Absolut. Med ”deltid efter önskemål” menar jag naturligtvis önskemål från VÅR sida. Om ingen av oss önskar deltid så ska det inte heller bli någon deltid.

  35. lokis skriver:

    Lägg märke till att det ofta sägs att man inte kan utnyttja folket till 100%, vad menar man då ? att vi ska jobba som på ett löpande band utan avbrott? det är något som hör till den gamla industrialistiska tiden, nu för tiden har vi lärt oss bättre att inte utnyttja folk så brutalt men det viktigaste är att vi har jobb som innebär stort ansvar och säkerhet och för det behövs givetvis vila mm. Genom att införa deltid och timanställningar kommer AG runt våra bestämmelser i avtalen angående nattvila raster osv . Det ultimata för AG hade ju varit att vi fick betalt för exakt den tiden vi var på tåget och att vi skippade passresor och reste på vår fritid, om vi inte passar oss så hamnar vi väl där till slut när man har vinstgiriga aktieägare som bara skriker VINST VINST !

  36. AL skriver:

    Precis som Lokf HB skriver några inlägg upp så finns det säkert många inom företaget som skulle nappa på att få en deltidstjänst istället. Kan inte förstå varför inte Veolia öppet frågar vilka som kan tänka sig att gå ner på deltid.
    Sen som alla säger, 100% tjänster skall vara grunden i företagen och sen skall det finnas en buffert med timanställda. Jag är också en av dem som ligger rätt långt ner på LAS listan. Men jag har tänkt jobba kvar som lokförare i många år till och tar gärna striden nu för framtiden.
    Så dra tillbaka varslet, räkna ut hur stort det verkliga överflödet med personal är och gör sen ett riktigt varsel om uppsägning. För är vi övertaliga så är ju uppsägningar det enda rätta. DOCK ska man hålla koll så att Veolia inte anställer fler på timmar.
    Sen otroligt kul att bloggen har fått så stor respons! Läst om det i flera tidningar på nätet och man blir nästan lite stolt!

    • LL skriver:

      Reagerar lite mot formuleringen att det ska finnas en buffert av timanställda, i företagets information står att läsa något i stil med att ”de timanställda är vår buffert ”. Det är de inte alls, de är människor av kött och blod som förtjänar bättre än att tvingas jobba som daglönare åt direkör Danielsson.

      • AL skriver:

        LL, du måste förstå skillnaden på hur jag och Danielsson ser på det. Timanställda behövs vid sjukdom och liknanade. Ordet ”Buffert” kanske är ett dåligt ord för det. En lagom mängd är ju så att det enligt statistiken täcker upp vid sjukdomar och dylikt som gör att personalen inte kan jobba. Även semesterdagar.
        Så som herr Danielsson ser det så vill han ju ha ett större antal timanställda för att få ner på antalet heltidsanställda. Då slipper Veolia betalade in vissa delar av pensionen bland annat samt att dem endast får betalt för varje minut som dem arbetar.
        Men, jag förstår att du reagerar och det är bra att vi kan ha en dialog!
        Det är trist att säga det, men inom alla yrken, alla branscher och på nästan alla arbetsplatser så behövs det folk som kan rycka in med kort varsel. Därför är timanställd en ”bra” arbetsform för de flesta arbetsgivare. Dock ska det alltid vara belagt med heltidsanställningar i grunden så att det täcker hela det vanliga behovet av personal

  37. För er som överlever denna ”rond”, så är här en fingervisning om vad som komma skall. Sprid till så många som möjligt.

    http://tj.nu/veolia-transport-ab-%e2%80%93-ett-framsynt-foretag/

    • Anonym skriver:

      Det är en av anledningar till Affischkriget. Det kan bli ett riktigt krig i sommar. Förlorar facken detta har vi något att vänta i framtiden.

  38. conxxx skriver:

    Skånskan.se
    http://www.skanskan.se/article/20140314/HASSLEHOLM/140319661/1129/-/flaggar-for-vild-strejk-
    ”Danielsson tror att det är osannolikt att de lagda varslen inte kommer att träda i kraft.” Hör jag en liten nyans av tvivel i den meningen….?
    …..och ännu har han inte tackat för all reklam vi har gett Veolia….

Kommentarsfältet är stängt.